Siguranta copiilor in trafic

Siguranta copiilor in trafic

In zorii zilei cand esti strivit intre doi concetateni care incearca si ei cu disperare sa ajunga la serviciu mai auzi replica: “In tara asta nu se va schimba nimic, niciodata”. Ei, stimabililor, ba se schimba, dar pe ici pe colo, prin locurile esentiale.

Ma gandeam deunazi la obligativitatea de a folosi sisteme de siguranta pentru transportul copiilor de pana la 1 metru si 35 de centimetri inaltime, in autoturisme. Raspunzatoare de aceasta noua prevedere este Hotararea de Guvern nr.11/2015 prin care s-a transpus legislatia europeana privitoare la normele tehnice de aplicare a dispozitiilor Codului rutier in ceea ce priveste utilizarea obligatorie, in vehicule, a centurilor de siguranta si a sistemelor de fixare a copiilor in scaune. Primul efect al acestei noi reglementari la care m-am gandit, care a intrat in vigoare pe 15 februarie 2015, a fost acela ca multe firme producatoare sau distribuitoare de scaune/inaltatoare pentru copii si-au triplat vanzarile, ceea ce nu e rau pentru nimeni: pentru business, este evident, iar pentru client este o constientizare fortata a faptului ca acest scaun i-ar putea scapa viata copilului lui. Dupa care mi-am pus intrebarea ce a determinat de fapt aceasta reglementare la nivel european? A existat poate si o valenta sociala prin care s-a tras un semnal de alarma asupra pericolelor la care sunt expusi copiii in trafic ? As vrea sa cred ca da! Cert este ca aceasta reglementare legislativa aduce cu sine si o exceptie si anume mijloacele de transport in comun si companiile de taximetre care sunt exonerate de orice obligativitate in acest sens. Ok, in RATB, e firesc, mai fiecare isi tine copilul mic in brate, dar in taxi de ce exista regim diferit? Nu stiu cum o fi in alte tari sa te deplasezi cu taxiul, nu am experimentat. Insa la noi iti trebuie ceva curaj caci pana si cele mai respectabile companii de taximetre au soferi kamikaze. Ca sa ma situez totusi pe un teren neutru, trebuie spus ca un copil este la fel de expus accidentelor atat intr-un autoturism personal, cat si intr-un taxi. Mai mult decat atat, multe dintre masinile care functioneaza ca taximetre nu au nici macar centura de siguranta pe locurile din spate.

E usor sa aplici bulk prevederile legale la nivel european pentru a te alinia unui organism comun, dar cred ca mai intai ar trebui intelese pietele care sunt vizate pentru aceste masuri, ca sa poti minimiza atat cat se poate factorii de risc, iar noua reglementare sa-si produca nu numai efectele, dar si beneficiile, in proportie de suta la suta. Daca maine as avea prerogativele de a introduce modificari la acesta lege, as obliga companiile de taximetre sa o puna in practica.

Author: Monica

Share This Post On

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Let's see, are you robot or human? * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.