Increderea la zid

Increderea la zid

Niciodata nu am facut risipa de incredere, din contra, multi au trebuit sa treaca prin furcile caudine ca sa le-o daruiesc, sau mai degraba, sa o castige. De cand ma stiu am avut nevoie de validare, asta pentru ca pot sa ma intreb, pot sa ma informez ca, in final, sa ma pot convinge. Parte din viata am trait-o in pasul acesta soldatesc in care epoletii de pe tunica nu insalau. Pentru ca erau castigati pentru o fapta onorabila. De cativa ani insa constat ca nu mai avem nevoie de validare, alergam dupa cai verzi pe pereti carora incercam sa le punem hamul…si asta din nevoia de a vinde, orice si cu orice pret. Si asta se vede mai abitir in domeniul serviciilor.

Daca proiectul anului este sa vinzi o locuinta mai mare sau poate mai mica, de cele mai multe ori apelezi la o agentie imobiliara. In cazul in care te-ai mai confruntat cu o astfel de provocare cu cativa ani in urma, ramai surprins (imi pare un cuvant destul de diplomat) de abordarea acestor agentii, sau cel putin eu am ramas. Primul contact este cel telefonic, cum e si firesc, in urma caruia obtii informatii sumare despre locuinta si te asigura de tot suportul lor, solicitandu-ti si fotografii pentru a putea posta anuntul. Dupa care, urmatorul apel, daca ai ceva noroc, este aparitia agentului imobiliar la usa cu tot cu client, adica nu mai exista o vizionare prealabila. Altfel spus, cineva se obliga sa vanda un bun altcuiva fara sa aiba habar cum arata acesta. Nu pot sa nu ma intreb, cum poate acorda cerinta clientului, in cazul acesta cumparator, cu oferta vanzatorului. Oare, etajul sau cartierul sunt suficinte ? Si daca eu, ca un vanzator necinstit, ofer date eronate, iar el isi da cuvantul in fata clientului sau, care nu are timp de pierdut, ca urmeaza sa vizioneze apartmentul visurilor lui, nu-si pierde si bruma de credibilitate pe care acesta i-a oferit-o? Ar trebui sa fie important…,dar statistica spune ca e nesemnificativ.

La fel de buimaca sunt de piata fortei de munca, in speta anumite agentii de recrutare care mitraliaza candidati intervievati acum trei ani, catre firma client, fara nicio actualizare mai substantiala. Totul e sa spui daca esti interesat sau nu, ca sa poata face recomandarea mai departe. Important este ca intalnirea sa nu fie dramatica, ca sa poata castiga timp.

De obicei nu sunt o nostalgica a timpurilor trecute caci imi place sa traiesc in prezent, dar nu cred ca acea capacitate de adaptare la cerintele clientului presupune dezbararea de obiceiurile bune. Adica, da, imi diversific metodele, dar fara a fraieri si in final, a ma fraieri pe mine insami, caci cu mine nu va mai lucra pe viitor acel client. Prea a ajuns ca totul sa aiba un pret, accesibilitatea banalizand pana si cele mai valoroase lucruri. Din punctul acesta de vedere as vrea sa recurgem macar din cand in cand la trecut pentru a intelege ca nu e nevoie de a reinventa roata, dar este nevoie, cu siguranta, de a respecta tehnologia de fabricatie pentru ca aceasta sa nu iasa in colturi.

Author: Monica

Share This Post On

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Let's see, are you robot or human? * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.