Curieratul salveaza retailul

Curieratul salveaza retailul

Multi dintre noi am avut o perioada agitata inainte de Craciun: dincolo de bunataturi, am alergat dupa cadourile pentru cei dragi. Alergat la modul metaforic, caci si eu ca si altii mi-am facut mare parte din cumparaturi pe internet. Astfel, dincolo de timpul castigat, iei mult mai constient decizia de cumparare, navigand pe mai multe site-uri, adunand cat mai multe oferte pe care ulterior le vei compara pe price.ro. Nu poti sa fii decat multumit dupa 10 – 20 site-uri vizitate, asta functie de rabdarea fiecaruia. Insa din acest moment, incep problemele: te poti confrunta cu situatia de a nu exista produsele pe stoc chiar daca pe site acest lucru nu era mentionat – as spune ca este din categoria celor surmontabile, sau poate sa nu te contacteze nimeni cateva zile, moment in care suni pentru a te asigura ca ei stiu de comanda ta si afli printre altele ca asteapta sa ajunga transportul cu produse dintr-o clipa in alta, motiv pentru care nu s-au gandit sa te contacteze mai devreme, dar iarasi, iti promit ca livrarea se va face chiar in ziua aceea asa ca ierti si treci mai departe.

Presupunand ca nimic din toate astea nu ti se intampla, deci toate-s bune si frumoase, primesti un mail sau un SMS in care ti se spune ca pachetul urmeaza sa fie livrat. Mai trec cateva ore si primesti un nou SMS de la firma de curierat prin care ti se confirma, de data aceasta, livrarea in ziua cu pricina. Si vine si momentul mult asteptat cand esti sunat pentru a ti se spune ca vei intra in posesia comenzii tale, in cateva minute. Mai trec cateva minute si din nou auzi in telefon glasul curierului care, stupoare, iti spune sa cobori (daca ai de unde) sa iti iei in primire pachetul. Marturisesc ca atunci cand am auzit, am ramas fara glas cateva secunde bune – deja numai era din categoria celor surmontabile; drept urmare, am incercat sa-mi stapanesc nervii din glas si am comunicat interlocutorului meu ca nu pot cobori ceea ce inseamna ca va trebui sa binevoiasca in a-mi aduce comanda la usa. Dupa ce am inchis telefonul, mi s-au invalmasit mai multe ganduri in cap, inclusiv acela de a nu mai comanda niciodata de la firma respectiva, ca urmare a serviciilor de curierat pe care le-a contractat. Dupa care, optimista din fire, mi-am spus ca probabil este o problema la nivel de individ si ca mai devreme sau mai tarziu toate se vor cerne, adica isi va da singur cu stangul in dreptul si fara reclamatia mea.

Dupa intamplarea asta, deloc placuta mi-am dat seama de ce retail-ul va coexista cat e lumea si pamantul cu on-line-ul, acoperind o felie destul de importanta din placinta. Ei probabil ca nu sunt constienti de acest lucru, dar cel putin parte din clientii care se perinda prin retele sunt aportul firmelor de curierat si al oamenilor angajati de acestia, la segmentul lor de clienti.

Reactia mea la evenimentul cu pricina a fost acela de a nu mai vedea cel putin o vreme niciun curier la usa mea. Ceea ce inseamna ca tot ce inseamna cadou de Paste voi cumpara din mall-uri si din alte magazine, nicidecum din on-line si asta doar din vina curierilor.

Author: Monica

Share This Post On

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Let's see, are you robot or human? * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.