Brandul “Eugenia” pe Amazon

Brandul “Eugenia” pe Amazon

eugeniaDe la o generatie la alta, amintirile se dilueaza, adeseori dispar complet. Copiii nostri cu siguranta nu au idee ce inseamna Cico, iar copiii lor isi vor corecta bunicii cu condescendenta cand acestia din urma vor mentiona batranul buletin si nu mai tanara carte de identitate.

Totusi exista produse – liant intre generatii care se incapataneaza sa fie martore atat ale unor vremuri de mult trecute dar si partase ale timpurilor noastre; si care ar putea fi cel mai emblematic daca nu eterna “Eugenia”, biscuitii sandwich cu continut de crema de 40%.

Povestea ei incepe undeva in 1947 – 1948 cand pe atunci fabrica Dobrogea din Constanta, companie de morarit si panificatie, scotea pe banda primul biscuit cu crema de cacao si aroma de rom. Pentru suma extrem de accesibila de 65 de bani pe vremea aceea, a ajuns sa fie desertul favorit a milioane de romani, indiferent de varsta si categorie sociala. Era genul de prajitura care nu atingea termenul de garantie fara a fi consumat, care lega prietenii, indulcea o zi nu prea reusita, sau se strecura cu usurinta in ghiozdanul copiilor, altfel doldora de carti.

Cu toate ca nu a fost niciodata considerat un produs premium, Eugenia a continuat sa existe si dupa Revolutie, investindu-se in ambalaj, dar si in crearea sortimentatiei prin care s-a incercat adaptarea la o piata competitiva, aparand astfel Eugenia cu crema de vanilie, Eugenia cu crema de cacao, Eugenia cu crema de lamaie, Eugenia Dark cu crema de cacao si Eugenia Junior cu lapte si miere. Tot in 2010, cand a fost lansata si noua gama, Dobrogea Grup organizeaza la Chicago “Ziua Eugeniei”, un eveniment care consfinteste intrearea pe noi piete si implicit deservirea unor noi consumatori. Compania mama mizeaza din nou pe un pret redus de doi – trei dolari pachetul de sapte eugenii si are succesul scontat.

Interesant este ca dincolo de pozitionare, de calitatea nu tocmai ridicata si mai ales de pretul de comercializare scazut, Eugenia s-a bucurat intotdeauna de notorietatea pe care o are orice brand renumit, oricum s-ar numi el. De altfel un studiu din 2007 o situa in top-ul celor mai longevive branduri din Romania, alaturi de binecunoscutele Dacia, TVR si Arctic. Ignorand popularitatea locala pe care o are brandul, acesta este prezent inca din 2007 si pe piete precum Spania, Italia, SUA, Germania si Canada.

Si iata ca de curand faimosul retailer on-line Amazon isi imbogateste lista de produse cu indragitul si accesibilul desert, confirmand parca inca o data potentialul comercial al produsului, adaptat la cerintele consumatorilor, cu un mare succes la publicul din intreaga lume.

Nu pot sa nu ma intreb cum se explica succesul acestui brand, cu atat mai mult cu cat nu se putea discuta, inainte de 1989, de strategie de marketing. Oare raspunsul sta in tratatele de marketing care afirma toate la unison ca cel care dicteaza este consumatorul ? Oricum ar fi, cu siguranta ne bucuram sa-si aiba locul lui virtual, pe Amazon si astfel in casele oamenilor din intreaga lume.

Author: Monica

Share This Post On

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Let's see, are you robot or human? * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.